دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی:اسباب بازی های شناختی نشان”هوشا”دریافت می کنند

You are currently viewing دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی:اسباب بازی های شناختی نشان”هوشا”دریافت می کنند
۱۴۵ Views

دبیرستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی از اعطای نشان “هوشا” درحوزه اسباب ‌بازی‌های شناختی خبر داد.

 دکتر سید محمد مهدوی در حاشیه کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی در تهران درنشست خبری  با خبرنگاران  گفت: حوزه‌های اولویت‌ دار فناوری ازطریق توسعه زیر ساخت‌ها و تسهیل برای ورود به بازارها، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

دبیر ستاد توسعه علوم شناختی یادآور شد: ما در کنار فعالیت‌های متداول در حوزه‌های تربیت نیروی انسانی و توسعه تعاملات بین‌المللی، به منظور ارائه محصولات و خدمات به بازار حمایت‌های مالی به شرکت‌ها در قالب خدماتی چون سرمایه‌ بذری ارائه می‌دهیم.

مهدوی اظهار کرد: در کنار این اقدامات نیاز به سازماندهی و استانداردسازی داریم؛ از این رو نهاد اعتباربخشی با مشارکت دستگاه‌هایی چون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ستاد علوم شناختی تشکیل شد که ابزارها و اسباب‌بازی‌های ساخته شده را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: اسباب‌بازی‌هایی که دارای شرایط لازم باشند، مشمول دریافت «نشان هوشا» خواهند شد. این نشان نوعی استاندارد اسباب‌بازی است که در ۳ سطح طلایی، نقره‌ای و برنز به صاحبان طرح ارائه می‌شود.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی خاطر نشان کرد: این نشان در حال حاضر اختیاری است و به تدریج دریافت این نشان برای سازندگان اسباب ‌بازی الزامی خواهد شد.

مهدوی افزود: اعطای این نشان محدود به اسباب‌ بازی نمی‌شود، بلکه شامل آزمون‌ها نیز می‌شود که به تدریج به روند ارزیابی‌های ستاد اضافه خواهد شد.

در این نشست خبری دکتر  مهدیه کرمی دبیر اولین رویداد بوت کمپ بازی‌ها، بسته‌ها و اسباب‌بازی‌های شناختی با اشاره به جزئیات برگزاری این  رویداد گفت: از ۱۵ دی ماه متقاضیان می‌توانند ایده‌های خود را از طریق سایت رویداد ثبت کنند.

وی افزود: این رویداد با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و همچنین شتابدهنده‌ها و مراکز علمی برگزار می‌شود، ضمن آنکه سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اعلام کرده که اگر اسباب‌بازی در حوزه ارتقای فرهنگ‌ ترافیکی باشد، از آنها حمایت می‌کند.

کرمی یادآور شد: طرح‌های ارسالی در پایان دی ماه غربالگری اولیه می‌شوند و در نهایت طرح‌های برتر به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شوند.

وی اضافه کرد: این رویداد در سه محور «رویکرد شناختی در بازی‌ها»، «هوش مصنوعی در بازی‌های شناختی» و «رویکرد تعاملی در بازی‌های شناختی» توسط اساتید و متخصصان این حوزه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان به صورت گروهی و با استفاده از فناوری‌های مختلف برای ارتقای مهارت‌های فنی و تخصصی تحت آموزش قرار می‌گیرند تا مهارت‌ها و تکنیک‌های فنی را در محیط‌های عملی تمرین کرده و تجربه عملی بدست آورند.

دبیر اولین رویداد بوت کمپ بازی‌ها، بسته‌ها و اسباب بازی‌های شناختی، ادامه داد: ارائه ایده‌های برتر به سرمایه‌گذاران در دهه فجر خواهد بود.

رئیس شورای نظارت بر اسباب‌بازی نیز با  بیان این‌که در کمیسیون این شورا ۶۰ اسباب‌بازی مورد بررسی قرار گرفت، گفت: یک مورد موفق به دریافت نشان طلا شد و مابقی نشان نقره و برنز دریافت کردند.

آیدین مهدی زاده نیز دراین نشست با اشاره به تشکیل  نهاد اعتبارسنجی تخصصی اسباب بازی، یادآور شد: در این نهاد یک کمیسیون ویژه برای ارزیابی اسباب بازی از یک سال قبل در آن آغاز به کار کرد و در آن با ارزیابی اسباب‌بازی‌های ساخته شده، نشان «هوشا» را در ۳ سطح طلا، نقره و برنز به اسباب بازی‌ها اعطا می‌کند.

مهدی‌زاده با بیان اینکه تاکنون اعطای این نشان به صورت پایلوت بوده است، گفت: ولی اکنون به صورت رسمی در سایت شورا بارگذاری شده است.

وی با اشاره به آمارهای صادرات و واردات اسباب بازی، گفت: طبق آمارهای رسمی در سال گذشته ۲۰ میلیون تومان واردات اسباب‌بازی و ۳۰ میلیون تومان صادرات صورت گرفته است و امیدواریم رقم صادرات افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید