دکتر خرازی خواستار سرمایه گذاری بیشتر برای توسعه زیر ساخت ها درحوزه علوم اعصاب درکشور شد

You are currently viewing دکتر خرازی خواستار سرمایه گذاری بیشتر برای توسعه زیر ساخت ها درحوزه علوم اعصاب درکشور شد
۱۴۹ Views

دکتر” سید کمال خرازی ” بنیانگذار ستاد توسعه علوم وفناوری های شناختی و رییس هیات امنای موسسه آموزش عالی علوم شناختی در مراسم گشایش دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی در تهران خواستار سرمایه گذاری بیشتر برای توسعه زیر ساخت ها در حوزه علوم اعصاب در سطح کشور شد.

رئیس هیات امنای مؤسسه آموزش عالی علوم شناختی با اشاره به توسعه فناوری ‌های نوین در حوزه‌های شناختی یادآور شد: در دنیا حوزه هوش مصنوعی در زمینه‌هایی چون تشخیص در جمع‌آوری و آنالیز داده‌ها نفوذ زیادی یافته است و اگر بتوانیم با استفاده از ابزارهای تصویربرداری داده‌های مربوط به انسان را جمع آوری و آنالیز کنیم، هوش مصنوعی می‌تواند خدمات وسیعی در تشخیص ارائه دهد.

وی با تشریح جایگاه و کاربرد هوش مصنوعی درحوزه تحلیل داده و فناورهای نوین مرتبط با حوزه علوم شناختی گفت: در سند جامع علمی کشور توجه ویژه ای به جایگاه علوم اعصاب شده و باید امکانات بیشتری در این حوزه فراهم شود.

دکتر خرازی با اشاره به سرمایه گذاری بیشتر در حوزه علوم اعصاب در بخش بالینی تصریح کرد: باید آموزش بیمار در مورد مغز بیشتر شود زیرا بیماران باید آگاه شوند که چگونه از مغز خود به خوبی استفاده کنند تا بیماری آنها سریع‌تر و بهتر درمان شود.

وی با بیان اهمیت جایگاه پزشکان در نزد بیماران عنوان کرد: بیمار نباید در زمان مراجعه به پزشک با یک ماشین روبرو شود بنابراین تفاوت مهمی در مواجهه پزشک با بیماران در مقایسه با هوش مصنوعی با بیماران وجود دارد، زیرا هوش مصنوعی نمی‌تواند بیماری‌ های القایی را به مانند انسان تشخیص دهد.

دکتر خرازی  وجود نیروی انسانی توانمند و امکانات در کشور را یک مزیت عالی دانست و گفت: درحال حاضر دارای رتبه ۱۷ جهانی در حوزه علوم اعصاب هستیم که نباید به این میزان اکتفا شود.

وی برگزاری این کنگره را نقش مهمی در تشویق دانشجویان برای ورود به حوزه‌های مرتبط با علوم اعصاب یاد کرد و اظهار داشت : در حاشیه این کنگره نمایشگاهی از دستاوردهای شرکت‌ های فناور و دانش ‌بنیان برپا شده که نشان می‌دهد پایه ‌های تولید و بهره‌برداری از امکانات درکشور بنا نهاد شده و فناوری‌ های این حوزه رو به توسعه است  و این مهم نیازمند توجه ، حمایت و سرمایه گذاری بیشتر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید