ششمین دوره جایزه بازی های جدی با معرفی برگزیدگان برگزار شد

You are currently viewing ششمین دوره جایزه بازی های جدی با معرفی برگزیدگان برگزار شد
۱۴۲ Views

مراسم اختتامیه ششمین دوره جایزه بازی های جدی با حضورمحمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای با معرفی برگزیدگان برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دراین مراسم که شماری دیگر از مسوولان و دست اندرکاران حوزه های فرهنگی و بازی ها شرکت داشتند ، اظهار داشت: طبق آخرین پیمایش‌های بنیاد بازی‌ها ، بیش از ۳۴ میلیون بازیکن داریم که ۴ میلیون بازیکن حرفه‌ای هستند که بیش از ۲۱ ساعت در هفته بازی می‌ کنند و این یک فرصت است.

وی تصریح کرد: یکی از بخش‌های حائزاهمیت، جشنواره بازی‌ها است و ما برای تحقق اهداف خود در این حوزه نیازمند همراهی مراکز دانشگاهی هستیم، وزرات فرهنگ هم آماده حمایت از طرح‌های کاربردی دانشگاه‌های مختلف است.

دبیر ستاد توسعه علوم وفناوری های شناختی نیز در این مراسم حفظ و ارتقا سرمایه های شناختی هرجامعه را ضامن توسعه و شکوفایی آن جامعه عنوان کرد و گفت: وقتی جامعه از سلامت و توان کافی در قابلیت های شناختی برخوردار باشد، می تواند جامعه خلاق، نوآور و شکوفایی باشد، در همین رابطه یکی از ابزارها بازی ها هستند که برای یادگیری، تصمیم گیری، طرح ریزی و قضاوت به کار گرفته می شوند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در این آئین با اشاره به ارائه نشان «هوشا» به محصولات و بازی‌های شناختی گفت: تیم‌های بازی‌ساز می‌توانند برای دریافت خدمات تکمیلی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در فرآیند ارزیابی و دریافت نشان «هوشا» قرار بگیرند.

دراین مراسم با اعلام آرای داوران بهترین‌های تجربه ساخت بازی(هکاتون)، تحقیقات حوزه بازی ( سمپوزیوم) و انتخاب بازی جدی (جشنواره) ۱۴۰۲ معرفی شدند.

درمراسم اختتامیه ششمین دوره جایزه بازی های جدی، بازی های”پرک کبوترنامه ‌رسان” و”ماهیاب ” ازسوی ستاد توسعه علوم و فناروی های شناختی به عنوان بازی های منتخب معرفی و نیز بازی های “به آگاه” و “مهرآباد” ازسوی این ستاد شایسته تقدیرشناخته شدند.

دراین رویداد ازبرگزیدگان هریک ازاین سه بخش تقدیر و جوایزآنان اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید