تور فناورانه شناختی همزمان با آغاز نهمین سال هفته آگاهی از مغز فعالیت خود را آغاز کرد

You are currently viewing تور فناورانه شناختی همزمان با آغاز نهمین سال هفته آگاهی از مغز فعالیت خود را آغاز کرد
۹۶ Views

همزمان با آغازنهمین سال متوالی هفته آگاهی ازمغز در کشورمان ، تور فناورانه شناختی به همت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی فعالیت خود را آغاز کرد. 

در این رویداد فناورانه شناختی خبرنگاران حوزه های علم و فناوری خبرگزاری های کشور با فراخوان ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی همزمان با آغاز نهمین سال متوالی هفته آگاهی از مغز ، روز چهارشنبه نهم اسفندماه  از بخش های مختلف آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز بازدید و در جریان فعالیت ها و اقدامات این مرکزتخصصی قرار گرفتند.

دکترمحمدعلی عقابیان رییس مرکز ملی نقشه‌برداری مغز درجمع خبرنگاران از راه‌اندازی آزمایشگاه «شناخت اجتماعی» در این آزمایشگاه خبر داد .

وی با تشریح فعالیت های این مرکز بر اهمیت ترویج و ارتقای دانش مغز و افزایش توانمندی های شناختی در سطح جامعه تاکید کرد و خبرنگاران رسانه ها و خبرگزاری ها را فعالان و  بازوان ترویجی و تبلیغی و اطلاع رسانی توانمندی های مغز و شناخت در سطح جامعه یاد کرد.

وی گفت: برای تولید محتوا و اثرگذاری ترویج و تبلیغات در حوزه مغز و شناخت آزمایشگاه  “شناخت اجتماعی” دراین آزمایشگاه ایجاد و راه اندازی می شود و ازخبرنگاران خواست تا در فعالیت این بخش آزمایشگاه را یاری دهند.

دکترعقابیان با اشاره به نقش و اهمیت مغز و شناخت در روند زندگی ، سلامت  جامعه ، بهبود تصمیم گیری ها و فعالیت های اقتصادی ، بر انجام فعالیت های فرهنگی ، آموزشی و ترویجی در حوزه مغز تاکید کرد و خواستارهمکاری و مشارکت خبرنگاران رسانه ها و خبرگزاری ها در توسعه و گسترش فعالیت های ترویجی برای ارتقای دانش مغز و شناخت در سطح جامعه شد.

وی مغز را فرمانده بدن یاد کرد گفت: تاکنون ۱۵۰۰ دانشجو پروپوزال‌های مرتبط با مغز را در این مرکز انجام داده‌اند.

سجاد مطلبی مدیر روابط عمومی ستاد توسعه علوم و فناور یهای شناختی نیز در جریان بازدید خبرنگاران از فعالیت های آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز با اشاره به تلاش ها و اقدامات این ستاد در امر ترویج و ارتقای دانش مغز و علوم شناختی ، مشارکت خبرنگاران رسانه ها در ارتقای سلامت شناختی در سطح جامعه را ضروری دانست و خواستار تقویت همکاری ها میان خبرنگاران و ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی شد.

دیدگاهتان را بنویسید