رییس دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی : دانش علوم اعصاب و اعصاب شناختی باید در دسترس مردم درسطح جامعه قرار گیرد

You are currently viewing رییس دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی : دانش علوم اعصاب و اعصاب شناختی باید در دسترس مردم درسطح جامعه قرار گیرد
۱۵۴ Views

دکتر”محمد تقی جغتایی” رییس دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با تاکید بر اینکه دانش علوم اعصاب و اعصاب شناختی می بایست دردسترس مردم درسطح جامعه قرارگیرد،گفت: این دانش باید مردمی شود ودراختیارعموم گذاشته شود.

دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با حمایت ستاد توسعه علوم وفناوری های شناختی و شماری دیگر ازمراکزو نهادها ی علمی، تخصصی و تحقیقاتی از۶ الی ۸ دی ماه ۱۴۰۲ درمرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.

مشاورعالی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی درامور آموزش افزود:علوم اعصاب جزو حوزه‌هایی است که درسال های اخیر با رشد همراه بوده و علت آن نیز ورود تکنولوژی‌های جدید  است که بشر توانسته مغزوساختار آن را بیشتر بشناسد.

وی گفت: تصویربرداری مغزی و تحریک مغزی شامل تحریک سطح عمقی مغز، مطالعات هیستوشیمی و استفاده از هوش مصنوعی از جمله این تکنولوژی‌ها است.

دکترجغتایی تصریح کرد: اطلاعات بشر از مغز تاکنون ساختاری بود، اما با ورود تکنولوژی‌ها، آشنایی و شناخت بشر با کارکردهای مغز و جنبه‌های مختلف آن افزایش یافت و به همین جهت امروزه حوزه های علوم اعصاب و اعصاب شناختی جزو رشته های کارآمد درمراکز دانشگاهی،علمی و تحقیقاتی  قرار دارد.

وی با اعلام این مطلب که هوش مصنوعی نیز برگرفته از کارکردهای  مغز است ، گفت: درکنگره امسال رابطه بین کاربردهای علوم اعصاب درهوش مصنوعی و بالعکس مورد بحث قرارمی‌گیرد.

رییس دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی تاکید کرد: عمده بیماری‌هایی که مربوط به اختلالات و کارکردهای مغز است با استفاده از دانش علوم اعصاب، تشخیص و درمان می‌شود.

مشاور عالی ستاد توسعه علوم وفناوری های شناختی در امور آموزش وی با بیان اینکه آشنایی متخصصان، پژوهشگران، کارشناسان و دانشجویان با مباحث مربوط به علوم اعصاب و اعصاب شناختی و کاربرد آن در درمان بیماری‌ها و گسترش تعاملات بین المللی از جمله اهداف این رویداد علمی و تخصصی است، خاطر نشان کرد: دراین گردهمایی شماری از اساتید، محققان ،متخصصان و پژوهشگران؛ آخرین اطلاعات و یافته‌ها درحوزه‌های علوم اعصاب و اعصاب شناختی را در قالب سخنرانی ارائه می‌دهند و چندین کارگاه تخصصی نیز تشکیل می‌شود.

رییس دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود:علوم شناختی، علوم اعصاب محاسباتی، توانبخشی شناختی، تکنولوژی‌های جدید درعلوم اعصاب، تحرکات عصبی؛ هیجانات، انگیزه و رفتار و نیز اختلالات رشدی از دیگرموضوعات و محورهای این رویداد علمی است.

رییس دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی ادامه داد: تحریکات مغزی موضوع مهم دیگری است که در دنیا خیلی گسترش پیدا کرده که شامل تحریکات سطحی و عمقی مغز است و براین اساس حاصل نتایج کارهایی که در کشور درحال انجام است در این گردهمایی مورد بررسی قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید