رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری : بازی های شناختی فرصت مناسب برای پرورش توانمندی های مغز است

You are currently viewing رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری : بازی های شناختی فرصت مناسب برای پرورش توانمندی های مغز است
۱۲۸ Views

رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و مشاور رییس بنیاد ملی نخبگان ، بازی های شناختی را لبه دانش و فناوری قلمداد کرد و گفت: بازی های شناختی یک فرصت مناسب برای پرورش توانمندی های مغز است.

دکتر”شقایق حق جو” درمراسم اختتامیه نخستین بوت کمپ بازی ها، بسته ها و اسباب بازی های شناختی  با حضور دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی ، جمعی زیادی از محققان ، اساتید، طراحان و سازندگان بازی و علاقمندان به این حوزه درمحل باغ کتاب تهران با بیان اینکه صنعت بازی ، یک صنعت سرگرمی با گردش مالی قابل توجه است ،گفت: پتانسیل های فراوانی در بازی وجود دارد که از آن برای آموزش، تعلیم و تربیت و نیز ابزارهای مداخله ای جدی درمانی استفاده می شود.

وی بازی ها شناختی را یکی از ابزارهای موثر برای حفظ و ارتقای سرمایه شناختی و پرورش توانمندی های کودکان و نوجوانان برشمرد و از تلاش دست اندرکاران بویژه ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای برپایی نخستن بوت کمپ بازی ها ، بسته ها و اسباب بازی های شناختی قدردانی کرد.

مراسم اختتامیه نخستین بوت کمپ بازی ها ، بسته ها و اسباب  بازی های شناختی همزمان با چهارمین روز ازدهه فجر برگزار و تیم های برتر این رویداد انتخاب و معرفی شدند.

براساس نظر هیات داوران تیم های” ایزی ورد”،” واژگانه “،” ببین و بذار” و نیز” تکثیر” به عنوان برترین های اولین رویداد بوت کمپ انتخاب شدند و چهار تیم دیگر توسط سرمایه گذاران مورد حمایت قرار گرفتند.

در اولین بوت کمپ بازی های شناختی ۹۱ ایده از نوزده استان کشور به دبیر خانه این رویداد ارسال و پس از غربالگری اولیه  ۵۵ ایده انتخاب شدند و پس از گذراندن دوره های اموزشی و منتورینگ در زمینه های شناختی، فنی، طراحی و کسب و کار، شانزده تیم برای ارایه ایده ها برگزیده شدند که در نهایت چهار تیم به عنوان تیم های برتر برگزیده شدند.

دیدگاهتان را بنویسید