محققان پژوهشکده فناوری های همگرا دانشگاه تهران با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی پنج طرح پژوهشی و تخصصی را با موفقیت اجرا کردند

You are currently viewing محققان پژوهشکده فناوری های همگرا دانشگاه تهران با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی پنج طرح پژوهشی و تخصصی را با موفقیت اجرا کردند
۱۴۱ Views

 محققان و متخصصان پژوهشکده فناوری های همگرا دانشگاه تهران درتازه ترین فعالیت پژوهشی در حوزه علوم شناختی ، پنج طرح  تحقیقاتی را با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی با موفقیت به اتمام رساندند.

محققان و متخصصان این پژوهشکده در نشستی با حضور رییس و کارشناسان این مرکز و مدیران و کارشناسان ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی روند اجرای طرح ها ی تحقیقاتی درحوزه علوم اعصاب وعلوم شناختی وتجاری سازی دستاوردها برای کمک به تامین نیازهای علمی و فنی را ارایه کردند.

این تعداد ازطرح های پژوهشی درقالب طرح شهید احمدی روشن بنیاد ملی نخبگان برای کمک به نیازهای علمی ، فنی و تخصصی درحوزه های علوم شناختی در زمینه توسعه واسط مغز وماشین جهت افزایش توانمندی مخاطبان ایتسم، کاربرد پردازش زبان طبیعی در تشخیص اختلالات اضطراری،  بررسی و استخراج بیومارکرهای سیگنال ثبت سیگنال های مغزی در بیماری وسواس فکری ، بررسی تغییرات نوروپلاستیسیتی مغزدرتحریک تی ام اس به کمک سیگنال های مغزی و شبیه سازی میدان الکتریکی ومغناطیسی روش های تحریک غیرتهاجمی مغز به اجرا گذاشته شد.

محققان درارائه گزارش اجرای طرح های پژوهشی  با قدردانی از مراکز تحقیقاتی و حمایتی ، دستاوردهای حاصل از انجام این طرح ها را گامی مثبت برای تامین نیازهای علمی برشمردند و آمادگی خود را برای توسعه و تجاری سازی طرح ها اعلام کردند.

ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی با هدف توسعه خدمات و فناوری های شناختی و نیز ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی و بهره‌مندی محققان، پژوهشگران و اساتید مراکز علمی و دانشگاهی درسطح کشور از چترهای حمایتی  این ستاد تاکنون در ۱۸ مرحله فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی ، بیش از ۴۰۰ طرح مطالعاتی و تحقیقاتی را تحت پوشش حمایتی قرار داده است.

از مجموع طرح‌های تحقیقاتی تحت حمایت این ستاد، تاکنون ۲۰۰ طرح با برخورداری از حمایت‌های این ستاد به اتمام رسیده و همین تعداد طرح دیگر نیز در حال اجرا است.

«ساخت انواع دستگاه‌های تصویربرداری از مغز»، «ثبت سیگنال‌های مغزی و تحریک مغزی» و «ارائه خدمات شناختی» از جمله دستاوردهای اجرای طرح‌های تحقیقاتی در امر تولید و ساخت فناوری‌های شناختی در کشور به‌ شمار می‌آید.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی برای ترویج و ارتقای دانش درحوزه‌های علوم شناختی و فناورانه و پیشبرد اجرای طرح‌های تحقیقاتی، در حال حاضر با بیش از ۲ هزار نفر از اساتید، محققان و متخصصان در ۱۰۰ مرکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی در استان‌های مختلف کشور همکاری و مشارکت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید