مسوول مسابقات ملی دانش مغز تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی: ایران در پنج دوره اخیر مسابقات جهانی دانش مغزدرجایگاه کشورهای برترجای گرفت

You are currently viewing مسوول مسابقات ملی دانش مغز تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی: ایران در پنج دوره اخیر مسابقات جهانی دانش مغزدرجایگاه کشورهای برترجای گرفت
۲۴۱ Views

مسوول مسابقات ملی دانش آموزی”دانش مغز” تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی اعلام کرد: ایران درپنج دوره اخیرمسابقات جهانی دانش مغز موفق شده است درردیف کشورهای برتراین مسابقات قرارگیرد.

دکتر”علی شهبازی” با بیان اینکه امسال درمسابقات جهانی دانش مغز درآمریکا، نماینده کشورمان مقام سومی این رویداد جهانی را به خود اختصاص داد، گفت: مسابقات جهانی دانش مغز از سال آینده بر اساس آخرین تغییرات ، فقط بصورت مجازی همزمان با کنگره انجمن علوم اعصاب امریکا (SFN) برگزار می شود و پنج نفر اول مسابقات جهانی برای شرکت در یک دوره مهم آموزشی همزمان با یکی از کنگره های جهانی سال بعد دعوت و جهت حضور حمایت خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: این دوره “نسل بعدی NEXt-Gen ” نامگذاری شده و برای تشویق و حمایت دانش آموزان منتخب جهت ادامه تحصیلات در حوزه نوروساینس ایجاد شده و سال آینده” کیمیا احمدی” نفر سوم مسابقات جهانی دانش مغز امسال در آمریکا به عنوان اولین ایرانی در این دوره در اتریش شرکت خواهند کرد.

مسوول مسابقات ملی دانش مغز در کشورمان یادآور شد : درحال حاضر با مشارکت و همکاری مجمع انجمن های علوم اعصاب اروپا، انجمن های علوم اعصاب و روانشناسی آمریکا، سازمان تحقیقات بین المللی مغز، انجمن آلزایمر وموسسه دانا به عنوان اعضای کمیته اجرایی و علمی این مسابقات ، اعتبار جهانی این مسابقات افزایش یافته و اکنون در مجامع علمی نوروسانیس بخوبی شناخته می شود.

دکتر”علی شهبازی”یادآور شد: آشنایی دانش آموزان با این علم راهبردی و استفاده آنان به عنوان آینده سازان کشور از مباحث مهم دوره بخصوص حفظ سلامت مغز و افزایش توانمندی های شناختی و نیز رقابت و کسب مقام در رقابت های جهانی در دنیای شگفت انگیز مغز را از مزیت های شرکت در این مسابقات بر شمرد.

دکتر”علی شهبازی” گفت: مسابقات ملی دانش آموزی دانش مغز با هدف تشویق دانش آموزان مقطع دبیرستان برای آشنایی با ساختار و عملکرد مغز توسط انجمن علوم اعصاب ایران و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و همکاری شماری دیگر از مراکز و نهادها درسطح کشور برگزار می شود و سالیانه دو هزار نفر از دانش آموزان با علوم اعصاب و علوم شناختی بعنوان علوم راهبردی با خواندن منابع معرفی شده آشنا می شوند.

وی افزود: مسابقه دانش مغز درایران سالیانه در دومرحله بین دانش آموزان متوسطه مقطع سنی ۱۳ تا ۱۸ برگزار و در پایان مرحله اول تعداد ۳۰ الی۵۰ نفر به مرحله دوم راه می بابند که پس از گذراندن دوره های آموزشی و مطالعه منابع اصلی به زبان انگلیسی بخصوص کتاب ضروریات عصب شناسی (Essential Neuroscience) و منابع معرفی شده دیگر از طرف اساتید ، در مرحله دوم رقابت کرده و در این مرحله نماینده ایران برای مسابقات جهانی مشخص می شود.

وی یادآور شد: آناتومی و بافت شناسی سیستم عصبی، فیزیولوژی و علوم اعصاب شناختی و آشنایی با بیماریهای شایع سیستم عصبی از موضوعات آزمون مرحله دوم مسابقات کشوری است.

دیدگاهتان را بنویسید