دومین جشنواره رسانه و آگاهی از مغز با هدف افزایش سرمایه شناختی جامعه برگزار شد

تاریخ : 1401/01/28

تعداد بازدید : 333

5 امتیاز از 3 رای

دومین جشنواره رسانه و آگاهی از مغز با هدف افزایش سرمایه و تاب آوری شناختی افراد جامعه و ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی و نیز تقدیر از فعالیت های ترویجی دست اندرکاران فعال رسانه ها و شبکه های مجازی درحوزه علوم شناختی برگزار شد.

دراین رویداد بیش از70 اثر توسط فعالان رسانه ای و دانشجویان در6 بخش رادیو، تلویزیون، مطبوعات، اینستاگرام، پادکست و دیگر فضاهای مجازی (وبلاگ، شبکه های اجتماعی، آپارات ) در طول هفته آگاهی از مغز دراین رسانه ها منتشرشد.

 

 دبیراین جشنواره گفت: با برگزاری این رویداد که پرورش شناختی کودکان در اولویت قرار داشت ، تلاش شد محتوای های علمی تولید شده درزمینه دانش وعملکردهای مغز به زبان ساده به جامعه منتقل تا آحاد مردم نسبت به ساختار و عملکرد های مغز آشنا و در ارتقای توانمندی های مغزی اقدام نمایند.

 

به گفته وی نفرات برتر این دوره از جشنواره بزودی با حضور داوران متشکل از افراد متخصص در دو حوزه علوم شناختی و رسانه،با توجه به شاخص های کیفیت علمی، فراگیری مخاطب و خلاقیت در ارائه محتوا انتخاب شده و به برگزیدگان درهر بخش علاوه بر لوح تقدیر، جوایز نقدی نیز تعلق می گیرد.

 

"هانیه علیزاده " همچنین یادآور شد: سومین جشنواره رسانه و آگاهی از مغز امسال همزمان با هفته آگاهی از مغز برگزارمی شود.

 

نخستین جشنواره رسانه و آگاهی از مغز دو سال قبل و در هفته آگاهی از مغز برگزار و از شش نفر به عنوان برگزیده در بخش های مختلف تقدیر به عمل آمد.

 

 هفته آگاهی از مغز برای هشتمین سال متوالی توسط ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی اسفندماه امسال در کشور برگزارخواهد شد.

نظر شما